Tendencje biznesowe w turystyce
Turystyka jest jedną z najważniejszych dziedzin gospodarki na świecie: 1 na 10 osób jest zatrudniona w turystyce. Sektor turystyczny odgrywa kluczową rolę w ożywieniu gospodarczym; dla firm wyjściem z tej sytuacji nie będzie wsparcie rządowe, ale zrozumienie nowych potrzeb klientów i opracowanie usług dostosowanych do ich potrzeb. Firmy muszą więc być gotowe do wykorzystania nowych możliwości, jakie stwarza bardziej wymagający turysta, ale jednocześnie pragnący powrócić na wakacje lub w podróż służbową, skłonny zapłacić więcej za dobrą usługę. Przyjrzyjmy się tym tendencjom.
Rozwój turystyki lokalnej
W Polsce kryzys gospodarczy szczególnie mocno uderzył w klasę średnią i młodszych pracowników, którzy będą musieli na jakiś czas odłożyć plany wyjazdu na zagraniczne wakacje. Z tego powodu wielu Polaków wybiera nowe kierunki i lokalne trasy turystyczne, które pozwalają im poszerzyć wiedzę o kulturze i gastronomii kraju.
Wzrost popularności podróży zrównoważonych i z poszanowaniem natury
Po długich miesiącach izolacji w domach i mieszkaniach ludzie szukają mniejszych miejscowości turystycznych, w których mogliby odpocząć, podziwiać przyrodę i nawiązać kontakt z miejscową ludnością. Jest to typ podróżnika, który bardziej interesuje się kwestiami środowiskowymi i społeczno-gospodarczymi, chce odżywiać się w sposób zrównoważony i wspierać lokalne przedsiębiorstwa.
Rozwój turystyki luksusowej
Osoby o wysokich dochodach, których gospodarki na ogół nie ucierpiały w wyniku pandemii, są skłonne płacić więcej za samoloty, hotele i wycieczki, podczas których mają minimalny kontakt z innymi gośćmi i pasażerami. W związku z tym wzrósł popyt na prywatne odrzutowce, hotele z ekskluzywnymi sektorami i wycieczki w małych grupach.
Elastyczność rezerwacji
Chociaż cena jest nadal ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji przy zakupie wycieczki, turyści preferują obecnie operatorów, którzy oferują im bardziej elastyczne warunki dotyczące zmian, anulowania rezerwacji lub zwrotu pieniędzy. Pozostaje niepewność i bez względu na to, jak atrakcyjna jest oferta, nikt nie chce stracić swoich pieniędzy.
Odrodzenie biur podróży
W związku z zamknięciem granic w niektórych krajach, odwołaniem lotów i innymi zmianami w ostatniej chwili, podróżni na nowo ocenili rolę biura podróży. Dzięki ich radom podróżni czują się pewniej przy zakupie wycieczki zorganizowanej, aby uniknąć niespodzianek przy wjeździe do obcego kraju, przelotach wewnętrznych i zwiedzaniu głównych atrakcji turystycznych.
Cyfryzacja i zwiększenie wydajności przedsiębiorstw
Touroperatorzy, linie lotnicze, hotele i restauracje, które przetrwały kryzys, muszą teraz skupić się na zwiększeniu rentowności, ponieważ powrót do poziomu przychodów sprzed pandemii zajmie jeszcze trochę czasu. Oprócz dążenia do obniżenia kosztów, przedsiębiorstwa digitalizują swoje procesy, na przykład poprzez stosowanie nowocześniejszych systemów pobierania opłat.
1 thoughts on “Tendencje biznesowe w turystyce”
Comments are closed.
Wygląda też na to, że dalekie podróże będą tylko dla najbogatszych biorąc pod uwagę ceny biletów międzykontynentalnych.